poniedziałek, 13 lutego 2012

Elektrownia wiatrowa

Ostatnio przyglądałem się quadowi i zauważyłem na tylnej osi hamulec tarczowy zamieszczony na wale napędowym i tak sobie pomyślałem co by było gdyby ten wał napędowy był wałem na którym umieszczone wyły by cewki w wielu okręgach?...

Główny zamysł polega na dwóch wałach w elektrowni wiatrowej. Pierwszy (mniejszy) wał w pierwotnej koncepcji (łatwiejsza wersja) ma być nieruchomy. Jest to element na którym umieszczone są cewki (czerwone obręcze na rysunku). Cewki są umieszczone na tym wale i nic nie robią. Drugi wał jest ruchomy - porusza nim wiatr - wewnątrz niego są umieszczone magnesy w takiej ilości aby każdy "pierścień cewek" miał swoje.

Tak więc czerwone pierścienie na rysunku które symbolizują cewki które się nie ruszają a zielone pierścienie na rysunku symbolizują magnesy którymi porusza wiatr.

Obecnie są tworzone elektrownie wiatrowe które mają tylko jeden zestaw cewek i magnesów a można było by ich umieścić kilkakrotnie więcej, tym samym zwiększyła by się wydajność prądowa elektrowni wiatrowej. Minusem jest tu zwiększająca się waga całości gdy umieścimy dodatkowe pierścienie magnesów a to zapewne spowoduje że aby elektrownia ruszyła będzie potrzeba większego wiatru.




6 komentarzy:

  1. przychodzę tu na Państwa bloga by moc podyskutować, dowiedzieć się czegoś nowego i bardzo czekam na nowe treści o energii czystej, odnawialnej, tyle się na świecie dzieje. Czy będziecie Państwo dalej pracować nad blogiem?

    Na świecie energia wiatrowa się bardzo przecież rozwija, na przykład Dania ostatnio pobiła rekordy w używalności energii wygenerowanej przez wiatraki, w tej chwili owa energia zasila 39% zapotrzebowania kraju... !

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie postęp jaki mamy, rozwój nowoczesnych rozwiązań jest wręcz imponujący. Wystarczy sprawdzić ofertę https://www.se.com/pl/pl/product-category/4200-wy%C5%82%C4%85czniki-i-roz%C5%82%C4%85czniki-mocy żeby przekonać się jakie rozwiązania możemy u siebie zastosować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że ogólnie jeśli chodzi o samą energię elektryczną to fajnie jak jest ona produkowana jak najbardziej ekologicznie. Ja za to bardzo chętnie korzystam z opcji taniego prądu dla domu https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ bo to właśnie on jest w stanie zapewnić mi tani prąd dla mojego mieszkania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Poniekąd jest to bardzo mądre rozwiązanie i ja jestem także zdania, że warto jest co nieco wiedzieć na temat samej elektryczności. U mnie jeśli coś trzeba z takich naprawy wykonać to dzwonię po elektryka z https://elektrycy.warszawa.pl/ i on jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście jest to coś bardzo ważnego i ja również jestem zdania, że na pewno fajnie jest wiedzieć któremu elektrykowi najlepiej takie rzeczy zlecać. Jak dla mnie świetną opcją jest skontaktowanie się z elektrykiem https://www.warszawa-elektryk.pl/ dla którego nie ma rzeczy niemożliwych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy miałem problem z instalacją elektryczną w moim mieszkaniu, skorzystałem z usług dostępnych na https://elektryklodz.pl/. Ich szybka reakcja na moje zgłoszenie zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Elektryk, który przybył, był niezwykle kompetentny i profesjonalny. Szybko zdiagnozował problem i wykonał naprawę sprawnie i skutecznie. Jestem bardzo zadowolony z jakości usług oraz przystępnych cen i z całą pewnością polecam tę firmę każdemu, kto potrzebuje niezawodnej pomocy elektrycznej.

    OdpowiedzUsuń